Amazon értékelések: Így növelheted a nyereségedet Amazon kereskedőként vásárlói véleményekkel

Az Amazon vélemények kulcsszerepet játszanak a vásárlási döntésekben, hiszen a csillagértékelések mellett a részletes vélemények is befolyásolják a termék iránti bizalmat. A hamis értékelések szigorúan tiltottak, ezért a sikerhez elengedhetetlen az őszinte vásárlói visszajelzések ösztönzése, a magas termékminőség biztosítása és az Amazon szabályainak maradéktalan betartása.

Az Amazon vélemények manapság éppoly fontosak a vállalkozások számára, mint régen a szájhagyomány útján terjedő ajánlások voltak.
A vásárlók nemcsak az adott csillagértékelést figyelik, hanem természetesen a részletesen megírt véleményeket is átolvassák.

Az Amazonon két fő típusú értékelést különböztetünk meg:

  • A termékértékelések egy adott termék minőségéről szólnak,

  • Míg az eladóértékelések magára az eladóra vagy a vállalkozásra vonatkoznak.

Mennyire fontosak az Amazon vélemények az FBA eladók sikeréhez?

Az Amazon-vélemények jelentős hatással vannak a vásárlói döntésekre. Sokan olvasnak véleményeket, mielőtt megvásárolnak egy terméket vagy egy adott eladótól rendelnek. Bár az értékeléseket „idegenek” írják, gyakran nincs lehetőség közvetlenül ismerőstől érdeklődni tapasztalatok felől.

Ha sok terméktesztelő csak egy csillagot ad, vagy problémát jelez a termékkel kapcsolatban, az potenciális vásárlókban bizalmatlanságot szül, és nagyobb valószínűséggel döntenek a vásárlás elutasítása mellett.

A jó értékelések elengedhetetlenek – anélkül senki sem vásárolja meg a termékedet.

A vásárlói vélemények megértése: hogyan működik az értékelési rendszer

Két fő típusa van az Amazon értékeléseknek:

  • Csillagértékelés: 1-től 5 csillagig terjed, 5 a legjobb, 1 a legrosszabb. Ez egy gyors áttekintést ad a termék minőségéről.

  • Szöveges értékelés: részletes vélemény írásban, gyakran fényképpel vagy videóval kiegészítve.

Hogyan számolják az összesített csillagértékelést?

Az összértékelést egyszerű átlagolással számítják ki:

  • Minden értékelést összesítenek.

  • Az egyes csillagok értékét megszorozzák az adott értékelések számával, majd összeadják.

  • Az összeget elosztják az értékelések számával.

Példa:

  • 3×5 csillag + 4×4 csillag + 2×3 csillag + 1×2 csillag = 39 pont

  • 39/10 értékelés = 3,9 átlag

Az átlageredmény segít gyorsan eldönteni, hogy az adott termék általában mennyire elégíti ki a vásárlókat. Azonban mindig ajánlott a részletes szöveges véleményeket is elolvasni!

Pozitív és negatív Amazon vélemények példái

Pozitív példa:
Termék: Instant Pot – Elektromos gyorsfőző
Értékelés: ★★★★★

Vélemény:
„Az Instant Pot megváltoztatta az életem! Hihetetlenül egyszerűvé vált az ételkészítés. Sokféle dolgot tudok főzni vele: levest, pörköltet, rizst, joghurtot. Időt és energiát spórolok vele. A minősége kiváló és tartós. Nagyon ajánlom!”

Pozitívumok:

  • Termék sokoldalúsága

  • Idő- és energiatakarékosság

  • Tartósság

  • Vásárlási ajánlás

Negatív példa:
Termék: XYZ okosóra
Értékelés: ★★☆☆☆

Vélemény:
„Csalódott vagyok. Az akkumulátor sokkal rövidebb ideig bírja, mint ígérték, a szinkronizáció akadozik, az alkalmazás kezelése bonyolult. Nem ajánlom.”

Negatívumok:

  • Gyenge akkumulátor-élettartam

  • Szinkronizációs problémák

  • Bonyolult app kezelés

  • Vásárlási eltanácsolás

Hogyan teheted megbízhatóvá és hasznossá a vásárlói véleményeket?

A sikeres véleménygyűjtés kulcsa:

  • Kiváló minőségű termékek forgalmazása, amelyek megfelelnek a vásárlói elvárásoknak.

  • Őszinte vélemények kérése a vásárlóktól, tiszteletteljes módon.

  • Hamis vélemények elkerülése – az Amazon szigorúan bünteti az ilyen eseteket.

  • Problémák kezelése: ha negatív értékelés érkezik, próbálj segíteni, és kérd a vélemény frissítését.

  • Automatizált e-mail marketing használata, amely udvariasan emlékezteti a vásárlókat a véleményadásra.

  • Kiemelkedő ügyfélszolgálat biztosítása.

  • Pozitív vélemények kiemelése a termékoldaladon.

  • Átláthatóság a vállalkozásoddal kapcsolatban.

  • Amazon szabályok szigorú betartása.

Az őszinte, kiegyensúlyozott értékeléseket a vásárlók sokkal jobban értékelik, mint a csak pozitív, nyilvánvalóan manipulált véleményeket.

Hogyan ösztönözheted a vásárlókat értékelések írására?

Ötletek:

  • Barátságos e-mail emlékeztetők küldése a vásárlás után.

  • Pozitív vélemények kiemelése a termékoldalon.

  • Közösségi média használata: buzdíts véleményírásra a Facebookon, Instagramon.

  • Negatív értékelések kezelése: próbáld megoldani a problémát, és kérd meg a vásárlót a vélemény módosítására.

Miért ne vásárolj hamis értékeléseket?

A hamis értékelések számos problémát okoznak:

  • Bizalomvesztés a vásárlók körében.

  • Rossz hírnév a márkádról.

  • Súlyos szankciók az Amazon részéről, akár a fiók felfüggesztése is.

  • Hamis piaci viszonyok kialakulása.

  • A platform működésének rontása.

Az Amazon nagyon komolyan veszi a hamis értékelések elleni fellépést!

Fakespot: Hogyan ismerhetők fel a hamis értékelések?

A Fakespot egy online eszköz, amely elemzi az Amazon értékeléseket, és megmutatja, hogy mennyire megbízhatóak.
A rendszer A-tól F-ig osztályozza a termékeket a vélemények hitelessége alapján.

Az Amazon is aktívan figyeli:

  • A vásárlói hálózatokat,

  • A közösségi média kapcsolódásokat,

  • IP-címeket és egyéb adatokat.

Példa: Az Aukey botrány

2021 májusában az Aukey és a hozzá tartozó Mpow márkát az Amazon kitiltotta, mivel hamis véleményeket használtak termékeik népszerűsítésére. A termékeiket törölték a piactérről, és megszűnt az Amazonos jelenlétük.

Soha ne vásárolj értékelést!

Az értékelések megvásárlása ugyanúgy tilos, mint a hamis vélemények gyártása.
Tilos például:

  • Vásárlót kuponnal vagy pénzzel ösztönözni értékelés írására.

  • Negatív értékelést adó vásárlót ajándékkal megpróbálni „jóvátenni”.

Ha megszeged ezeket a szabályokat, az Amazon felfüggesztheti az eladói fiókodat.

Összefoglalás: Amazon vélemények – Erre figyelj

  • Olvasd kritikusan a vásárlói véleményeket.

  • Mindig tartsd tisztán az értékelési profilodat – ne vásárolj értékeléseket!

  • Tartsd be az Amazon szabályzatát.

  • Légy őszinte, tiszteletteljes és professzionális az ügyfelekkel.

Ha szeretnéd, mi segítünk neked is elindulni egy sikeres Amazon vállalkozásban.
Foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra, és építsd fel velünk a sikeres Amazon karrieredet!

Gyakran ismételt kérdések

Melyik országban kezdjem az Amazon értékesítést?

Attól függ, hogy hol van a célközönséged. De az esetek 99%-ban magyar cégként Németországot javasoljuk első piactérként. Európában a német piac a legnagyobb és ott a legnagyobb a vásárlóerő, valamint oda a legegyszerűbb magyar vállalkozásként felkerülni. Ha az USA-ban gondolkozol, akkor mi egy amerikai céggel történő értékesítést javasolunk.

Hogyan lesz külföldi adószámom?

A külföldi adószámot erre specializálódótt cég segítségével könnyedén be tudod szerezni. A partnereink között kifejezetten erre szakosodott cég is megtalálható, magyar nyelven.

Mennyi idő alatt tudom elkezdeni?

Attól függ, amennyiben Magyarországról küldöd ki a termékeidet - amit csak nagyon ritka esetekben javasolunk - szinte azonnal, viszont ha FBA-t szeretnél használni és helyi adószámra van szükséged, akkor csak azután, miután megkaptad a pl.: német adószámodat, ami kb 1-2 hónap.

Ti is Google fordítóval dolgoztok vagy a DeepL-el?

Nem. :) Magyarországon mi vagyunk az egyetlen olyan Amazon marketing ügynökség, ahol német és angol anyalnyelvű kollégák is vannak, akik kifejezetten az Amazonra specializálódtak.

Hol van irodátok?

Budapesten a IX. kerületben a Dunaház Irodaházban vagyunk, Németországban pedig a stuttgarti repülőtér mellett.

Mekkora bevételre tehetek szert?

Ez a termékedtől függ, de az Amazonon brutális számokat is el lehet érni. Pl.: egyetlen egy terméket akár havi 20.000 - 250.000 EUR értékben is ellehet adni. Ügyfeleink átlagos  bevétele havonta 30.000-50.000 EUR az Amazonon. A legnagyobb ügyfelünk havonta Nettó 700.000 EUR bevételt generál, a legkisebb havi Nettó 5000 EUR-t.

Mi szükséges ahhoz, hogy tudjak az Amazonon értékesíteni?

Egy vállalkozásra van szükséged, ami lehet Kft, Bt, Zrt, E.V vagy bármilyen más külföldi cég is. Ezzel kell majd az Amazon Seller Central-ra beregisztrálni. Amennyiben a Fulfillment by Amazon szolgáltatást is igénybe szeretnéd venni, akkor helyi adószámra/adószámoka is szükséged lesz.

Miért kell helyi adószám? Nem elég az EU-s?

Ha külföldön fogod raktározni a termékeidet az Amazon raktáraiban akkor kötelező kiváltani a helyi adószámot a magyar cégednek és nem elég az EU-s. De ettől nem kell megijedni, nagyon egyszerű és gördülékeny ez a folyamat.

Ti miben tudtok segíteni?

Szinte mindenben. Full Service Amazon ügynökségként teljesen a regisztrációtól kezdődően a termékfeltöltésen és a marketingen át a tanácsadásig bármiben tudunk neked segíteni. Ha érdekel a külföldi piac és nincs kapacitásod rá vagy nem tudod, hogy hogyan kezdj neki akkor foglalj egy ingyenes konzultációs időpontot és megnézzük, hogy pontosan hogyan tudunk neked segíteni.

Ti saját magatok is értékesítetek az Amazonon?

Igen. Németország értékesítői között a TOP 5%-ba tartozunk évi több, mint 10.000.000 EUR árbevétellel. Értékesítünk Németország mellett az USA-ban, UK-ban, Franciországban, Spanyolországban, Olaszországban, Hollandiában, Belgiumban, Lengyelországban, Svédországban és Törökországban.

Melyik piactereken tudtok segíteni?

Az összes Amazon piactéren tudunk neked segíteni, de a legelterjedtebb piacterek az Amazon.de; Amazon.com; Amazon.co.uk; Amazon.fr; Amazon.it; Amazon.es; Amazon.com.be; Amazon.pl; Amazon.sw; Amazon.ca; Amazon.mx - Neked is ezeket javasoljuk.

FOGLALJ MOST EGY
INGYENES KONZULTÁCIÓT
Már több, mint
90+ elégedett ügyfél